اخبار

کانکس پیش ساخته 40 متری شیک

زیباترین کانکس ویلایی

5/5 - (1 امتیاز)

کانکس پیش ساخته 40 متری شیک

مزایای کانکس ویلایی 40متری

مهمترین ویژگی استفاده از این کانکس، سرعت اجرا و قابلیت انتقال آن از محلی به محل دیگر و همچنین مقاومت آن در برابر زلزله می باشد.

-قابل اجرا در هر فصلی از سال

فرض بر این است اگر بخواهیم یک سازه با روش های سنتی و مصالح بنایی در منطقه ای سرد مانند مناطق شمال غرب کشور بسازیم به علت سرمای شدید این امر امکان‌پذیر نبوده چرا که سرمای شدید باعث یخ زدن مصالح بکار رفته در ساختمان می شود و در نتیجه روند ساخت وساز متوقف می شود.
این در حالی است که سازه و کانکس پیش ساخته را در هر فصلی از سال می توان اجرا کرد.

-مدت زمان ساخت کانکس

همچنین زمان مورد نیاز برای ساختن یک سازه پیش ساخته شده از نوع کانکس پیش ساخته به طور میانگین حدود بیست تا سی روز بوده که برای ساختن سازه سنتی بین نه تا شانزده ماه زمان احتیاج است.

-میزان مقاومت مصالح و سازه

از طرفی در این سازه ها از قطعات پیش ساخته و مصالح سبک استفاده شده که این کار باعث افزایش مقاومت بالا در برابر زلزله شده است.
از آنجایی که ایران جز مناطق زلزله خیز در جهان بوده، استفاده از کانکس پیش ساخته سبک، منطقی و امن تر خواهد بود.

-صرفه جویی در هزینه ساخت کانکس

یکی دیگر از مزیت های خرید و فروش کانکس ویلایی کاهش هزینه های ساخت و ساز می باشد. چرا که در هنگام ساخت و ساز، هزینه های جانبی که در کارگاه های ساختمانی مانند مجهز کردن کارگاه، اسکان کارکنان و… را نخواهد داشت.
در نتیجه هزینه های تولید کاهش می یابد از طرفی با اجرای سریع بازگشت سرمایه را تسریع می بخشد که می توان گفت صرفه جویی در زمان برابر با افزایش سود است.

-عایق صوت، حرارت، سرما و گرما

به عنوان آخرین نکته از مزیت های این سازه به ویژگی عایق بندی کانکس اشاره می کنیم که در مقایسه با ساختمان های سنتی دارای کیفیت بسیار بالایی در زمینه بهینه‌سازی انرژی و جلوگیری از اتلاف آن هستند.

-طول عمر کانکس ویلایی

برای مشخص شدن عمر کانکس ویلایی دوبلکس نمی توانیم عدد دقیقی مشخص کنیم اما اگر بصورت تقریبی و با رعایت استانداردها و تحت نظارت مهندسین ساخته شود بین 25 تا 30 سال عمر می کند و با نگهداری و استفاده مناسب عمر طولانی تر خواهد داشت و یا نهایتا به یک بازسازی مختصر نیاز خواهد داشت تا مانند روز اول شود.
لازم به ذکر است که از عوامل تاثیر گذار در عمر کانکس نیز می توان به نوع اجرای سازه و تیم اجرایی برای افزایش طول عمر آن اشاره کرد.

هزینه بسیار کم

اولین مزیت استفاده از سازه های پیش ساخته، هزینه بسیار کمتر آن ها به نسبت دیگر روش های ساخت و ساز است. زمانی که شما از سازه های پیش ساخته استفاده میکنید، به دلیل اینکه معمولا این مصالح نیاز به نیرو و پرسنل تخصصی، هزینه های مربوط به طراحی، هزینه های مربوط به اسکلت سازی و… را با خود همراه ندارند،

به مراتب برای شما مقرون به صرفه تر تمام خواهد شد. حتی در ساختمان هایی که با اسکلت ساخته میشوند هم استفاده از مصالح پیش ساخته میتواند هزینه های کمتری از چند جهت برای کارفرما به همراه داشته باشد.

مزیت مهم بعدی آن هم وزن کمتر است. مسئله وزن در خانه های پیش ساخته به جهت قابل حمل بودن آن اهمیت دارد و در ساختمان های بزرگتر هم به دلیل اینکه این وزن میتواند باعث افزایش بار و فشار وارد بر اسکلت شود، اهمیت پیدا میکند. زمانی که وزن مصالح و از طرفی، بار وارد بر اسکلت ساختمان کمتر باشد، شاهد این مسئله هستیم که نیاز به تقویت سازی و استفاده از سازه های فلزی یا بتونی بزرگتر و پرداخت هزینه های بیشتر نیز کاهش پیدا میکند.

بهترین سازه های پیش ساخته

این مسئله که سازه های پیش ساخته مزایای بسیار زیادی برای ما دارند. باید این موضوع را هم درنظر بگیریم که بهترین سازه های پیش ساخته، مزیت های بیشتری برای کارفرما خواهد داشت. اما به راستی چه عواملی میتواند تعیین کننده کیفیت سازه پیش ساخته ما باشد.

به این موضوع باید توجه داشته باشیم که عواملی مانند مصالح، نوع ساخت، نوع سرهم کردن و همچنین ابعاد سازه تاثیر اصلی را در داشتن یک سازه پیش ساخته با کیفیت خواهند داشت. به همین دلیل هم در مرحله اول برای شناخت یک سازه پیش ساخته خوب و با کیفیت، باید به مصالح آن توجه کنیم. هرچه مصالح بکار رفته در چنین سازه ای، سبک‌تر

باشند، تاثیر زیادی در کاهش هزینه ها و کاهش وزن سازه خواهند داشت.

به همین ترتیب هم هرچه توجه بیشتری به مصالح داشته باشیم، میتوانیم انتظار داشته باشیم که سازه پیش ساخته ما کم هزینه تر و با کیفیت تر باشد. درکنار این مسئله، یکی از ویژگی های بهترین سازه ها، سرهم کردن آن ها و ساخت آن هاست.

به مراتب سازه هایی که با کیفیت بیشتری ساخته شده باشند، سازه های بهتری هستند. کیفیت ساخت آن ها میتواند به نحوه سرهم کردن سازه ها، نحوه برش دادن قطعات و… بستگی داشته باشد. به همین ترتیب هم باید به مواردی از این دست در سازه های پیش ساخته ای که قصد خرید یا ساخت آن ها را داریم توجه کنیم تا انتظار دریافت بهترین کیفیت از سازه ساخته شده داشته باشیم.

در ادامه بیشتر به بحث ویلا پیش ساخته که از جمله سازه های پیش ساخته محسوب میشود میپردازیم و به بررسی ویلای پیش ساخته ۴۰ متری نیز میپردازیم.

خانه پیش ساخته ۴۰ متری

سازه هایی با متراژی نظیر ۴۰ متر عمدتا کاربردی مسکونی دارند. می توان از این دست سازه ها در باغ ها و زمین هایی با کاربرد ویلایی استفاده کرد. اصلی ترین ابعاد مورد استفاده برای سازه های اینچنینی، ابعاد ۸ در ۵ متر می باشد. با این حال، می توان از ابعاد دلخواه نیز برای ساخت خانه پیش ساخته ۴۰ متری استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا