اخبار

پرفروش‌ ترین کتاب های ترم 1 پزشکی

با مهم ترین و پرفروش‌ ترین کتاب های ترم 1 پزشکی آشنا شوید

5/5 - (3 امتیاز)
قبول شدن در رشته پزشکی یک طرف و پیدا کردن رفرنس‌ها و کتاب‌های پزشکی که بتوان مطالب سخت این رشته را از آن‌ها آموخت هم یک طرف! به طوری که وقتی دانشجویان از دغدغه قبولی در رشته پزشکی خلاص می‌شوند و پایشان به دانشگاه باز می‌شود، گرفتار دغدغه پیدا کردن کتاب‌ها و رفرنس‌های رشته پزشکی می‌شوند؛ اما جای نگرانی نیست چراکه قرار است پرفروش‌ترین و بهترین کتاب‌ های ترم 1 پزشکی که هر دانشجوی پزشکی باید آن‌ها را بخواند را به شما معرفی کنیم. پس ادامه این مطلب را از دست ندهید.

معرفی مهم ترین کتاب های ترم 1 پزشکی

در ادامه ضمن معرفی هر یک از شاخه های علوم پزشکی، مهم ترین و پرفروش ترین کتاب هایی که باید در هر شاخه برای تحصیل در حوزه پزشکی، تهیه و خریداری کنید را به شما معرفی خواهیم کرد؛ بنابراین برای آشنایی هر چه بیشتر با کتاب های ترم اول پزشکی ادامه این مطلب را دنبال کنید.

پزشکی عمومی مجموعا شامل 4 دوره تحصیلی است که در هر کدام از دوره ها ، مباحث مختلفی به دانشجو آموزش داده می شود. ترم یک رشته پزشکی در دوره علوم پایه قرار دارد که که حدود 20 واحد درسی ارائه می گردد و دانشجویان باید با تهیه کتاب های ترم اول پزشکی ، تا پایان ترم با اساتید همراه باشند.  تا ترم پنج ، مربوط به دوره علوم پایه است و مباحثی مثل تشریح ، ژنتیک ، تغذیه ، روانشناسی ، جنین شناسی ، میکروب شناسی ، بیوشیمی ، انگل شناسی و … به دانشجویان تدریس می شود و پس از آن به ترتیبت دوره های فیزیوپاتولوژی ، کارآموزی بالینی (استاجری) و کارورزی بالینی (اینترنی) که مجموعا شامل 290 واحد درسی هستند ، برگزار می گردند.

دروس ترم اول پزشکی

ترم اول پزشکی حداکثر شامل 20 واحد درسی است و بیشتر دروس نیز به جز درس بافت شناسی عملی ، تئوری هستند. انتخاب واحد ترم اول دانشحویان پزشکی را دانشگاه انجام می دهد اما پس از آن و از ترم دو به بعد ، خود دانشجو باید با توجه به چارت درسی ، انتخاب واحد را انجام دهد و کتاب های درسی را تهیه نماید.

  • اصول خدمات بهداشتی – 2 واحد
  • فارسی عمومی – 3 واحد
  • زبان عمومی – 3 واحد
  • بافت شناسی عملی – 1 واحد
  • بافت شناسی نظری – 3 واحد
  • زیست شناسی – 2 واحد
  • بیوشیمی 1  – 2 واحد
  • اندیشه اسلامی(1) – 2 واحد
  • فیزیک پزشکی 1 عمومی – 1 واحد

علاوه بر دروس ترم اول می توانید یک نگاه کلی به سایر دروس این رشته داشته باشید تا بیشتر آشنا شوید.

کتاب های ترم اول پزشکی در دروس تشریح ، ژنتیک ، تغذیه ، روانشناسی ، جنین شناسی ، میکروب شناسی ، بیوشیمی ، انگل شناسی و …

  • دوره نشانه شناسی و فیزیوپاتولوژی به مدت 4 ترم تحصیلی (30 واحد)

بیماری های قلب و گردش خون ، غدد داخلی و غدد متابولیسم ، کلیه ، خون ، ریه و …

  • دوره کارآموزی بالینی رشته پزشکی (استاجری) به مدت 4 الی 5 ترم تحصیلی (95 واحد)

بیماری های اعصاب ، بیماری های عفونی ، بیماری های کودکان ، چشم ، گوش حلق بینی ، ارتوپد ، رادیولوژی و …

  • دوره کارورزی بالینی (اینترنی) به مدت 18 ماه (68 واحد و بیشتر به صورت کشیک های شبانه در بیمارستان)

جراحی ، اعصاب ، عفونی ، ارولوژی ، زنان و زایمان ، اورژانس ، روانپزشکی و …

شرط وارد شدن از هر دوره به دوره بعدی رشته پزشکی ، قبولی در آزمون های جامع پایان دوره می باشد.

در کل ، تعداد واحد های رشته پزشکی حدود 290 واحد درسی است که 6 واحد آن به پایان نامه اختصاص دارد

کتاب های ترم اول پزشکی چند جلد هستن؟ اصلا واسه ترم اول پزشکی بهتره رفرنس بخونیم یا سراغ کتاب های خلاصه بریم؟اینا پرسش‌هایی هستن که زمان ثبت نام دانشجویان پزشکی یا در شروع ترم باهاش برخورد میکنن. از همین رو در اینجا تلاش می‌کنیم اطلاعات کاملی درباره لیست دروس و کتاب های ترم اول پزشکی به شما بدهیم.

با مطالعه دفترچه آزمون علوم پزشکی می‌توانید منابع اعلام‌شده برای هر درس را پیدا کنید. البته این کار را برای شما آسان کرده ایم؛ به‌طوری‌که با مطالعه این مقاله در ادامه، علاوه بر یافتن کتاب‌های ترم اول پزشکی می‌توانید با تک تک دروس علوم پایه و کتاب‌های مورد تائید برای آزمون جامع علوم پایه نیز آشنا شوید.

کتاب های پزشکی ترم اول در اغلب دانشگاه‌های ایران مشابه است ولی گاهی اوقات  استاد مربوطه ترجیح می‌دهد از روی جزوه یا منبع خلاصه شده تدریس نماید و مباحث غیر ضروری را به دانشجو تحمیل نکند. تعداد واحدها و دروسی که دانشجویان رشته پزشکی باید درطول دوران تحصیلی بگذرانند در تمام دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه شهید بهشتی، شیراز، مشهد، گلستان و… یکسان است. در این مقاله به معرفی کامل منابع، جزوات و کتاب های خلاصه شده برای دانشجویان ترم اول پزشکی می‌پردازیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا