دیگر

10  نشانه سردی مرد از زن از لحاظ جنسی و عاطفی

5/5 - (1 امتیاز)

یک رابطه عاشقانه چه موقع به پایان خود میرسد؟ نشانه های سردی مرد چیست؟ از این قیبل سوالات در حالت عادی هرگز به ذهن نمی رسد. سرد شدن رابطه جنسی ممکن است ریشه در اختلالات روانی داشته باشد. یک رابطه سالم به معنای کمک زوج به همدیگر در انجام امور روزانه است. عدم علاقه به آنچه در طول روز انجام می دهید نیز نشانه بزرگی از سرد شدن رابطه است.

البته هر اختلاف کوچکی به معنای پایان یافتن و سردی رابطه ها نیست. در واقع برای سرد شدن رابطه عاشقانه علائمی وجود دارد. در این مطلب به معرفی برخی از علائم سردی مرد در رابطه خواهیم پرداخت. امیدواریم با مطالعه این مقاله اختصاصی تالیف شده از طرف بلاگ سایت بوفچه نکات جدیدی به زندگی شما افزوده گردد و در طی سالیان متمادی از آن استفاده کرده و لذت ببرید. همچنین می توانید از پست های دیگر سایت فاوینو مون هم بازدید کنید.

نشانه سردی مرد از زن از لحاظ زناشویی ، عاطفی و رابطه جنسی
نشانه سردی مرد از زن از لحاظ زناشویی ، عاطفی و رابطه جنسی

با سردی  مرد در رابطه چه باید نمود؟

اولین قدم برای برخورد با بی میلی و بی توجهی شوهر این است که علت سردی مرد را پیدا کنید. باید بدانید که با دعوا و بی میلی متقابل؛ نه تنها بی توجهی و سردی شوهرتان نسبت به شما کم نمی شود بلکه بدتر هم می شود. بنابراین باید با این موضوع اصولی برخورد کنید. بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که دلیل بی میلی و یا رنجش شوهر را پیدا کنید و در کنار یکدیگر آنها را حل کنید.

اگر شما احساس می کنید رفتار شوهرتان عوض شده و به شما بی توجهی می کند اقدامات زیر را انجام دهید:

  1. با آرامش به شوهر خود بگویید که نیاز دارید با او درباره تغییر و بهبود رابطه تان صحبت کنید.
  2. زمانی که گفتگو را شروع کردید؛ بدون قضاوت و واضح تغییرات رفتارش را مطرح کنید؛ زیرا میزان آگاهی افراد از رفتارشان متفاوت است و ممکن است همسر شما از رفتارش آگاه نباشد پس او را متهم ندانید و برایش حکم صادر نکنید!
  3. در مورد تأثیرات عاطفی رفتارهایش روی خودتان؛ به او بگویید؛ مثلا بگویید (من احساس می کنم دیگه مثل قبل برای تو جذاب نیستم و احساس خشم ناامنی دارم و اعتماد به نفس خودم را از دست داده ام.)
  4. اگر برخورد شوهرتان تدافعی بود؛ به دنبال عواملی بگردید که ممکن است باعث ایجاد رنجش و رفتار دفاعی در او شده باشد.مثلا ممکن است او احساساتی را در خودش سرکوب کرده باشد و یا نیازهای مطرح نشده ای داشته باشد که به او فشارهای روانی وارد کرده اند، پس از شوهرتان بخواهید مسئله سرد شدن و بی توجهی اش را از دیدگاه خودش توضیح دهد.
  5. در نهایت درباره کارهای مشترکی که می توانید برای بهبود رابطه تان انجام دهید صحبت کنید و این را بدانید که قرار نیست فقط این اقدامات و تغییرات از جانب شوهرتان باشد؛ بلکه شما نیز باید مشارکت کنید و گام هایی برای بهبود بردارید.
نشانه سردی مرد از زن از لحاظ زناشویی ، عاطفی و رابطه جنسی
نشانه سردی مرد از زن از لحاظ زناشویی ، عاطفی و رابطه جنسی

علائم سردی مرد در روابط زناشویی

این اتفاقی زمانی می‌افتد که فرد به دلیل خاصی از بروز احساساتش جلوگیری می‌کند. مثلا افرادی که بینهایت خودخواه هستند و می‌خواهند به موقعیت خاصی دست پیدا کنند ممکن است تا زمانی که به رویاها و خواسته‌ های خود نرسند نتوانند احساس واقعی خود را بروز دهند. کسانی هم هستند که در پی یک طلاق یا شکست عشقی یا یک رابطه‌ی بد و ناخوشایند، ترس‌های روحی و هیجانی دارند. برای این اشخاص، سازش و عاطفه نشان دادن به یک نفر دیگر و داشتن رابطه‌ای معقول و خوشایند بینهایت دشوار است. و همه‌ی اینها باعث می‌شود اگر بهانه یا دلیل سرد بودن‌شان مزمن و پیچیده شود، کسی نتواند ذره‌ای در قلب‌شان رخنه کند.

اگر احساس می‌کنید چیزی در رابطه‌‌تان کم دارید ممکن است علتش نداشتن ارتباط عاطفی از طرف مقابل باشد. نشانه های سردی مرد عبارت اند از:

1. اولویت نداشتن برای همسر

یکی از مهم ترین نشانه های سرد شدن رابطه این است که همسرتان مانند قبل به شما بها نمی دهد. در واقع وقتی همسرتان از گذراندن وقت با شما جلوگیری میکند و همواره از روبه رو شدن با شما فرار می کند، می تواند از نشانه های سرد شدن مرد یا زن باشد. اگر به این فرد اعتراض کنید احتمالا مدام می شنوید که بیش از حد گرفتاری کاری، خانوادگی و… دارم. اما شما باید به او بگویید این چیزی نیست که از زندگی مشترک و رابطه عاشقانه میخواستید.

2. فاصله بین زوجین از دلایل سردی مرد

ممکن است همسرتان در کنار شما نشسته باشد، اما کیلومترها از هم فاصله داشته باشید. این جایی است که رابطه به پایان خود می رسد. از گویاترین علائم سرد شدن رابطه همین فاصله گرفتن از یکدیگر است. منظور من فاصله فیزیکی نیست بلکه منظور نوع احساسی است. در چنین وضعیتی تماس های تلفنی کمتر و کوتاه تر می شوند.

مکالمه هایی که انجام می دهید معنادار نیستند و تنها صحبت های کوتاه و پیش پا افتاده را شامل می شود. شما مانند قبل برنامه ای برای وقت گذراندن با یکدیگر نخواهید داشت. در بسیاری موارد شما به جای مواجهه واقعی و درگیری بالقوه، ارتباطات خود را قطع می کنید و به تدریج از نظر روحی و جسمی هیچ توجهی دریافت نمی کنید. این مورد یکی از واضح ترین نشانه های سرد شدن مرد در رابطه است. اگر این روند ادامه پیدا کند، اتفاقات خوبی در زندگیتان رخ نخواهد داد.

نشانه سردی مرد از زن از لحاظ زناشویی ، عاطفی و رابطه جنسی
نشانه سردی مرد از زن از لحاظ زناشویی ، عاطفی و رابطه جنسی

3. بی اهمیتی اتفاقاتی که برای زن رخ می دهد.

یک رابطه سالم به معنای کمک به یکدیگر برای انجام امور روزانه به بهترین نحو است. عدم علاقه به آنچه در طول روز انجام میدهید، نشانه بزرگ از سرد شدن رابطه است. مخصوصا اگر این بی توجهی از سوی زن باشد. اگر ناگهان همسرتان نسبت به آنچه در كار شما می گذرد یا كارهایی كه از انجام آنها لذت می برید، بی توجه شود، یک هشدار و زنگ خطر است.

در یک رابطه سالم باید درباره زندگی یکدیگر بحث کنیم، و اگر این اتفاق نیفتد، یک جای کار می لنگد. علاقه به یکدیگر چیزی است که روابط را خاص میکند، و این علاقه باید در رفتار دو نفر و توجهشان به هم نمایان باشد. در غیر این صورت رابطه به پایان خود نزدیک میشود.

4. نداشتن رابطه جنسی گرم

نداشتن رابطه جنسی یکی از معمول ترین علائم سردی مرد از زن است. چون رابطه جنسی یک بخش مهم و جدا نشدنی از زندگی مشترک است که فقدان آن طبیعی نیست. مخصوصا اگر در اوایل رابطه هستید. در واقع می توانیم عدم رفع نیازهای جنسی را به عنوان دلیل سرد شدن رابطه هم مطرح کنیم. یعنی وقتی برای مدت زیادی با همسرتان رابطه نداشته اید، بدانید که اوضاع آشفته بوده و اتفاقات بدی را در پی خواهد داشت.

5. بحث و جدل فراوان

گاهی اوقات از محکم ترین نشانه های بی میلی و سردی مرد به زن بحث و جدال دائمی است. زن و شوهرهایی که با هم مهربان هستند و یکدیگر را درک می کنند می توانند با خیالی راحت از کنار مسائل کوچک بگذرند. اما وقتی عکس این قضیه وجود داشته باشد، میتوان به سردی رابطه پی برد. یك وضعیت استرس زای كوچك منجر به این می شود كه زن و شوهر چیزهایی را بیان كنند و کارهایی انجام دهند كه رابطه را به سمت نابودی سوق دهد.

6. معاشقه نکردن یکی از نشانه های سردی مرد در رابطه جنسی است.

در مطالعه ‌ای از مردان و زنان خواسته شد تا تخمین بزنند که چقدر وقت صرف پیش ‌نوازی می‌کنند و به طور ایده‌ آل، چه مدت می ‌خواهند در پیش ‌نوازی باشند و در نهایت هم مردان و هم زنان گفتند که دوست دارند حدود ۵۰ درصد بیشتر از این در این مرحله بمانند. اگر همسر در رابطه زمانی را به معاشقه با خانم اختصاص ندهد از نشانه های سردی مرد است.

نشانه سردی مرد از زن از لحاظ زناشویی ، عاطفی و رابطه جنسی
نشانه سردی مرد از زن از لحاظ زناشویی ، عاطفی و رابطه جنسی

7. عدم رعایت بهداشت از نشانه های سردی مرد می گردد.

زن و مرد هر دو ممکن است این مورد را تجربه کنند، تحقیقات به ما می گوید که تعداد زنان کمتر از مردان است. به عنوان مثال بعد از ورزش، پیاده روی یا آشپزی زمانی که کاملا عرق کرده یا بوی غذا می دهید، مسواک نزدن دندان ها یا سایر موارد بهداشتی اوضاع را بدتر می کند و در خاطر همسرتان می ماند و بدون هیچ شکی باعث سرد شدن رابطه زناشویی شما می شود.

8. آغازگر نبودن در رابطه جنسی از طرف مرد

در حالی که همه افراد شروع ‌کننده رابطه جنسی نیستند، اگر توانایی ‌اش را دارید در برخی مواقع شما شروع‌ کننده باشید. خانم ها در بیشتر مواقع منتظرند تا همسرشان رابطه را شروع کند و برای ارتباط کاری انجام دهد. اما آقایان هم دوست دارند تمایل همسرشان به برقراری ارتباط را مشاهده کنند، یک طرفه بودن رابطه خود از دلایل سردی مرد است.

9. وجود اختلالات جنسی

تجربه ثابت کرده یکی از دلایل سرد شدن مرد وجود انواع اختلالات جنسی می باشد که آنها از وجود آن بی خبر هستند. اگر طولانی نسبت به رابطه جنسی بی میل هستید بهتر است این بی میلی به ارتباط جنسی را با یک پزشک متخصص در میان بگزارید.

10. عدم برقراری ارتباط مناسب سردی مرد در رابطه جنسی و عاطفی را در پی دارد.

عدم برقراری ارتباط با شریک زندگی خود یکی از ساده ترین راه ها برای سرد شدن رابطه جنسی است. تصور می ‌کنید در رستوران قدم می ‌زنید، پشت میز مینشینید و نمی ‌گویید برای نهار چه می خواهید، اما همچنان انتظار دارید که پیشخدمت دقیقا همان چیزی را که می خواهید به شما بدهد! فکر می کنید چطور پیش می‌رود؟ ممکن است آنها حدس بزنند و یک ناهار عالی به شما بدهند. اما به احتمال زیاد اوضاع همانطور که انتظار داشتید پیش نخواهد رفت. به همین ترتیب، ارتباط در اتاق خواب نیز مهم است. رابطه جنسی کامل به صورت خودکار انجام نمی ‌شود و نمی ‌توانید انتظار داشته باشید که همسرتان ذهن شما را بخواند. پس با همسرتان صحبت کنید و او را در جریان نیازهای خود بزارید. در واقع عدم ارتباط در مورد موضوعات سکسی یکی دیگر از دلایل سردی مرد می باشد.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا