اخبارپزشکی

چند روز بعد از انتقال جنین بی بی چک مثبت میشود نی نی سایت

4.7/5 - (4 امتیاز)

چند روز بعد از انتقال جنین بی بی چک مثبت میشود نی نی سایت

ناباروری برای زنانی که می خواهند بچه دار شوند آزاردهنده است. اما خوشبختانه امروزه با پیشرفت های فراوان علمی و فنی با استفاده از روش های مختلف مانند روش لقاح مصنوعی، شانس بارداری برای این گونه افراد بسیار بالاست و آمار نتایج استفاده از این روش ها میزان موفقیت آنها را نشان می دهد. با این حال، درست است که IVF یک روش موفق است (بخوانید: IVF چگونه انجام می شود؟) اما آنطور که به نظر می رسد آسان نیست و برای به دست آوردن نتیجه باید صبور باشید.

سوالی که برای مادران بی سواد که از این روش استفاده می کنند پیش می آید این است که چند روز بعد از IVF می توانند از بی بی چک و تست بارداری استفاده کنند؟ با ما همراه باشید تا پاسخ این سوال را در این مقاله به طور کامل توضیح دهیم.

چه زمانی باید تست بارداری بعد از IVF انجام شود؟
در این روش، HCG یا گنادوتروپین انسانی (هورمون بارداری) به زن تقریباً 35 ساعت قبل از بازیابی تخمک بارور شده تزریق می شود. در 24 ساعت آینده، سطح hCG برای اطمینان از ارزش آن برای بلوغ جنین آزمایش می شود. زیرا اگر کمتر از مقدار معینی باشد نمی تواند در دوران رشد جنین را حمایت کند. به طور معمول، اسپرم 3 یا 5 روز پس از برداشت تخمک بارور شده در آزمایشگاه به رحم منتقل می شود و HCG طی 6 تا 10 روز پس از برداشت تخمک به طور طبیعی تولید نمی شود.

بنابراین پس از انتقال جنین باید از 5 تا 14 روز صبر کرد تا بارداری با ترشح طبیعی گنادوتروپین و لانه گزینی تثبیت شود. در این زمان می توانید برای تایید بارداری از بی بی چک استفاده کنید. باید 14 روز صبر کنید تا نتایج حاصل از تزریق hCG مثبت کاذب نباشد و واقعی باشد.

بعد از IVF چه نوع آزمایش بارداری انجام دهم؟
دو راه برای تشخیص بارداری بعد از IVF وجود دارد. این دو روش عبارتند از:

1. انجام تست بارداری طبیعی که نتایج 100% واقعی ندارد یا آزمایش بارداری IVF در کلینیک باروری به نام “تست بارداری آزمایشی” که خون را آزمایش می کند و مثبت بودن بارداری را تایید می کند.

2- تست طبیعی بارداری خانگی

اما توجه داشته باشید که آزمایش خانگی برای زنانی که داروهای باروری مصرف می کنند دقیق نیست زیرا این آزمایش تنها به HCG تزریق شده به سیستم پاسخ می دهد. این آزمایش HCG را در ادرار بررسی می کند. بنابراین چون خود پزشک این هورمون را تزریق کرده است، حتی اگر باردار نباشید، نتیجه مثبت کاذب ظاهر می شود. در حالی که تست بارداری بتا، که برای بارداری IVF توصیه می شود، جریان خون را کنترل می کند، اگر خون حاوی مقادیر طبیعی هورمون hCG باشد، نتایج آزمایش واقعی خواهد بود.

بعد از تست بارداری IVF چه اتفاقی می افتد؟
همانطور که گفتیم تست بارداری خانگی 100% دقیق نیست و فقط باعث ناامیدی می شود. صبر کنید تا پزشک خود را ببینید و حتما نظرات او را در نظر بگیرید. در زمان مناسب، پزشک آزمایش خون و سونوگرافی (بخوانید: سونوگرافی واژینال چگونه انجام می شود؟) بر روی زن انجام می دهد و نتایج می تواند بارداری را تایید کند. پزشک در این مسیر بهترین فردی است که به شما کمک می کند و وضعیت شما را تشخیص می دهد و باید به او اعتماد کامل داشته باشید.

نتایج آزمایش خون بارداری
نتایج مثبت: پس از اولین آزمایش بتا مثبت هیجان زده نشوید. زیرا hCG باید برای چند آزمایش بعدی ادامه یابد و بعد از دو تا سه روز تکرار خواهد شد. در این زمان، هدف این است که بدن زن بتواند HCG بیشتری نسبت به مرحله تزریق دریافت کند زیرا HCG بیشتر به معنای بارداری سالم است. اگر هر سه آزمایش آزمایشی حاملگی سالم را نشان دهند، سونوگرافی پس از 6 تا 8 هفته انجام می شود و در صورت استفاده صحیح و در زمان مناسب، ممکن است داروهای باروری برای حمایت از بارداری های آینده برای 8 هفته آینده تجویز شود. این خیلی مهمه.

نتایج منفی: اگر آزمایش بتا منفی باشد، اولین تلاش ناموفق بوده و می تواند ناامید کننده باشد. اما اگر انگیزه ای برای ادامه تلاش و تلاش مجدد دارید، همچنان می توانید دوره دیگری را امتحان کنید و این بار ممکن است موفق باشد. اگر برای بار دوم تلاش می کنید، یک زن نباید برای مدتی قرص را مصرف کند و تا زمانی که همه انسدادها از بین بروند، با پزشک خود در مورد اینکه دوره قاعدگی او به درستی پیش می رود و چه چیزی می تواند منجر به نتایج منفی شود، صحبت کند. برخی از افراد سیکل جدید IVF خود را با چرخه قاعدگی بعدی (بخوانید: تغییرات فیزیکی در چرخه قاعدگی) شروع می کنند و دوباره آن را انجام می دهند. بیمارانی که تحت IVF قرار می گیرند باید این نکته را در نظر داشته باشند که این روش یک روش پیشرفته و موفق بوده است اما روشی 100% تضمینی نیست.

 

7943-BB-معاینه چند روز پس از انتقال جنین

چگونه می توانید از زمان سخت انتظار برای نتایج تست بارداری IVF عبور کنید؟
کارهای زیادی وجود دارد که می توانید در این چند روز انجام دهید تا زمان را راحت تر کنید. مثلا:

مثبت فکر کن
وقتی شروع به صبر می کنید ممکن است نوسانات خلقی داشته باشید. سعی کنید خوش بین باشید زیرا این فشارها نتیجه را تغییر نمی دهد و گاهی نتیجه معکوس دارد.

اسپرم نمی ریزد. نگرانش نباش!
اسپرم به دیواره های رحم می چسبد و هیچ چیزی باعث بیرون آمدن آن نمی شود. پس نگران این نباشید و طبق توصیه های پزشکی کارهای روزانه خود را انجام دهید.

جستجوی کاربرای برای این مطلب:

  • https://boofche ir/چند-روز-بعد-از-انتقال-جنین-بی-بی-چک-مثبت/2601
  • https://boofche ir/چند-روز-بعد-از-انتقال-جنین-بی-بی-چک-مثبت/2601#:~:text=بنابراین پس از انتقال جنین بی بی چک استفاده کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا